Przejdź do głównej zawartości

Jak się nie da, a bardzo się chce... to można

Ks. Roberta Grzybowskiego znałem ze swojej parafii. Mimo, że pochodzi on z Podlasia, to przez 2 lata był w Warszawie doktorantem UKSW. I tak się złożyło, że u mnie w kościele co niedzielę odprawiał wieczorne msze. Jakoś bardzo mi wpadały w ucho jego kazania, bo były pełne pokory i prostoty. Zresztą pierwszy raz widziałem, żeby przed mszą ksiądz siedział na ołtarzu i po prostu się modlił. Może drobiazg, bo to nie chodzi o pokazanie się, ale jednak to jest dobry przykład dla innych.

Szybko odszedł, ale tak to już bywa, że księża raz są tu, raz gdzie indziej. Trzeba iść dalej, szukać dalej, głosić dalej. Ks. Robert przeniósł się z powrotem do swojej diecezji. Tak się złożyło, że przed rokiem koordynowałem audycję REFLEKtor w Akademickim Radiu Kampus. To był taki program, w którym z moim przewspaniałym zespołem (który w tym momencie pozdrawiam) mówiliśmy ludziom o Bogu, o wartościach chrześcijańskich, pokazywaliśmy, że wiara nie musi być nudna. Miałem ten zaszczyt organizować dwukrotnie rekolekcje radiowe w ramach tej audycji. To było naprawdę mocne, bo o ile w katolickim radiu rekolekcje nie są niczym niezwykłym, tak my je prezentowaliśmy w kompletnie świeckiej stacji. Coś niesamowitego. Wielka odpowiedzialność, bo trafialiśmy do różnych słuchaczy. Dlaczego o rekolekcjach wspomniałem? Nie udało mi się na nie ściągnąć ks. Roberta z Drohiczyna. A bardzo chciałem. Dwukrotnie natrafiliśmy na świetnych kaznodziejów, to trzeba przyznać. Ale gdzieś w głowie dalej siedział mi ks. Robert, z którym miałem takie poczucie, że muszę go kiedyś na jakieś wydarzenie zaprosić.

We wrześniu mi odpisał na mejla. Pierwszy sukces jest! Dotarłem do niego! Tylko jeszcze jeden problem - ksiądz rzadko bywa w Warszawie. Napisał mi, że odezwie się jak tylko będzie w pobliżu. Po trzech miesiącach przypomniałem o sobie i akurat ksiądz miał zamiar przyjechać do mojej parafii spowiadać na rekolekcjach. Dowiedziałem się o tym dwa dni przed tym przyjazdem. Na totalnym spontanie ustaliliśmy godzinę spotkania. Ksiądz miał przyjechać do studia radiowego, gdzie byliśmy umówieni na wywiad. O 13:00 wyjechał z rodzinnej miejscowości, o 17:00 był umówiony na spowiedź, o 15:00 miał przyjechać do mnie do radia. O godz. 15:40 przez telefon powiedział mi, że stoi w korku i nie wiadomo, czy dojedzie. Padał ogromny deszcz, mocno hulał wiatr. Warunki jak z jakiegoś filmu dramatycznego. Widziałem, jak z parkingu biegł przez ten deszcz, żeby tylko zdążyć choć na chwilę nagrania.

Gdy wreszcie udało nam się spotkać, powiedziałem ks. Robertowi, że starannie wszystko obliczyłem czasowo i że powinniśmy zdążyć. Usłyszałem, że ksiądz odpowie na wszystko, co tylko będę chciał. Nagraliśmy wspaniałą rozmowę, wyrobiliśmy się czasowo. No i chyba ksiądz zdążył na tę spowiedź, bo wyszedł w miarę wcześnie.

Dlaczego tak dokładnie to opisałem? Ks. Robert w wywiadzie mówił dużo o niezałamywaniu się. Kiedy będziesz w ciężkiej sytuacji, Pan Bóg Cię poprowadzi. I uda się. Tylko trzeba zaufać. I być może wchodzenia na szczyt nie da się porównać ze staniem w korkach, grą o czas z rozmową, czy biegiem w deszczu, ale jest tu coś z takiego zdobywania szczytu. Tym szczytem może być realizacja naszego celu, choćby najmniejszego. W końcu sukces należy zdobywać małymi kroczkami. Zaczyna się od tego, że coś nam małego wyjdzie, potem uda nam się zrobić coś więcej, i więcej, i więcej... aż popadniemy w pychę. Żartowałem!

Ostatnio Kabaret Ani Mru Mru występuje z programem "Jak się nie da, a bardzo się chce... to można!". I tak sobie myślę, że to proste hasło może być niezwykle życiowe. Jak się nie da, to można. Tylko trzeba chcieć. I Pan Bóg poprowadzi nas, nawet jak będzie ciężko. Trzeba tylko ufać. I potem nagle okaże się, że udało nam się zrobić więcej niż przewidywaliśmy.

Jak się nie da, a bardzo się chce... to można.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wywiad z ks. Robertem Grzybowskim

ks. Robert Grzybowski - duszpasterz diecezji drohiczyńskiej, pasjonat sportu, miłośnik wspinaczki górskiej, zdobywca wielu szczytów Czy odprawiając mszę na szczycie góry, czuje się ksiądz bliżej nieba? Pewnie tak. Jest w tym jakiś mistycyzm. Trudno jest mi mocno przekazać, bo jest w tym jakaś intymność. To też jest taki moment, który ciężko uchwycić. Na górze jest zimno, są niedogodne warunki… Na pewno jednym z naszych największych przeżyć na szczycie był McKinley. Ta zimna góra, na której były dogodne warunki, pozwoliła nam na niezwykłe dla nas przeżycie. To było chyba moje najwyraźniejsze doświadczenie, że patrzę na całą Amerykę z góry, z najwyższego punktu i mówię: „Boże, błogosław im.” Pytam nieprzypadkowo, gdyż jedną z księdza pasji jest wspinaczka wysokogórska, ale też piłka nożna, kajaki czy wyprawy rowerowe. Znajduje ksiądz na to czas wśród innych duszpasterskich obowiązków? Chyba jest coraz słabiej. Czuję się sfrustrowany, że nie mam czasu i tak wybieram

Stoczyć bitwę, uratować Piękną

Na pewno zdarzyło się Wam natknąć w Internecie na żart związany z oczekiwaniami kobiet w stosunku do mężczyzn i odwrotnie. Według tej teorii płeć piękniejsza wymaga od facetów, żeby byli wszystkim (i tu milion różnych cech). Mężczyźni z kolei pragną od kobiet tylko dwóch rzeczy. Pewnie wiecie jakich. ;-) Katarzyna i Mariusz Marcinkowscy - fot. wywiad z Kasią Marcinkowską Z żartami jest jak z plotkami - w każdym mieści się źdźbło prawdy . Tak jest też i w tym przypadku. Ale czy do końca? Katarzyna Marcinkowska rok temu udzielając mi wywiadu na blogu mówiła m.in. o pewnych przemianach w społeczeństwie i procesach, jakie zachodziły jeśli chodzi o role kobiet i mężczyzn w  rodzinach. " Mężczyzna dawniej miał ściśle ustalone miejsce, miał konkretne zadanie utrzymania rodziny , wiedział, co ma robić i jaki ma być. Albo nie miał czasu nad tym myśleć, albo nikt nie mówił mu jaki ma być. Nie musiał szczególnie mocno wchodzić w relacje np. z dziećmi, a często zwyczajnie nie miał na

Wywiad z Katarzyną Marcinkowską

Katarzyna Marcinkowska - żona i mama, autorka projektu "Serce kobiety", prowadzi kursy przedmałżeńskie, konferencje i warsztaty dla narzeczonych Czego pragną kobiety? Każdy człowiek pragnie miłości. A my chyba szczególnie. Ale oczywiście to pytanie jest bardzo szerokie, musielibyśmy zapytać każdą kobietę. Mamy różne historie, różne braki, różne pragnienia. Najbardziej uniwersalna jest chyba właśnie miłość. Chcemy jej tak samo jak mężczyźni, ale trochę w inny sposób. Ta miłość i relacja z mężczyzną mocno wiąże się z pragnieniem akceptacji i poznania samej siebie oraz bycia przyjętą.   Chcemy dobrze czuć się z samą sobą i by inni dobrze czuli się z nami. Odnaleźć siebie, zrobić coś ze swoim życiem. To jest chyba w ogóle poszukiwanie człowieka XXI w. Te kobiece pragnienia są często jakoś związane z innymi ludźmi, z potrzebą tworzenia więzi, ale tak naprawdę każda z nas pragnie odnaleźć swoją prawdziwą wartość i prawdę o sobie niezależną od drugiego, nawet najb