Przejdź do głównej zawartości

Między wierszami (2): "Bóg cię kocha, a to już trzy osoby"

Pisałem Wam już o radiu, w którym działam. Chciałbym Wam teraz przedstawić Olę. Ola jest absolwentką Akademickiego Stowarzyszenia Katolickiego „Soli Deo”. Kiedyś realizowałem studencki program. Dzień jak co dzień. Jednym z tematów audycji była akcja „Wierność jest sexy” organizowana przez to stowarzyszenie. Ola pojawiła się w studiu w roli gościa. Miała opowiedzieć o tej akcji słuchaczom. Ja wtedy byłem na takim etapie mojej wiary, że nie angażowałem się bliżej w żadne wspólnoty i organizacje katolickie, wolałem wierzyć sam i we wnętrzu własnego serca, nie przyznając się nawet za bardzo najbliższym.



Tak się jakoś złożyło, że Ola zapragnęła po audycji nagranie wywiadu, a prowadzący spieszył się na tramwaj. Zapytał mnie więc, czy nie mógłbym dziewczynie zgrać rozmowę. Odpowiedziałem, że bardzo chętnie, wszak miałem dużo czasu. Obiecałem, że wyślę jej nagranie na mejla. Przy okazji wysyłania wiadomości z załącznikiem wspomniałem Oli, że bardzo mi się ta akcja podoba – no i jak to bywa u dorastającego chłopaka zmagającego się z samotnością i brakiem dziewczyny – napisałem o tym, że bardzo bym chciał znaleźć kogoś. Nawiązałem z nią głębszą rozmowę o tym, dodaliśmy się potem do znajomych na facebooku, a niedługo potem zobaczyłem, że Ola reklamuje spotkanie dla chętnych do wstąpienia do stowarzyszenia.

Po kilku zawahaniach poszedłem. Totalnie nieśmiały i mało pewny siebie. Szybko to się zmieniło, gdy zetknąłem się z tymi ludźmi – moją pierwszą w życiu katolicką wspólnotą (nie licząc mojej rodziny, ale to zależy, jak definiować wspólnotę). Nagle poczułem, że nie jestem wyśmiewany ani „hejtowany” za poglądy, sposób bycia i wszystko inne, do czego ludzie się mogą przyczepić. Nagle się zacząłem dowiadywać od innych nie za co mnie nie lubią, ale za co mnie lubią. Nagle zacząłem doświadczać mocy wspólnoty, mocy większej grupy ludzi, która podzielała moje wartości i poglądy na życie. To jest naprawdę piękne, bo niesamowicie otwiera człowieka.

Drugie doświadczenie znaku Boga w moim życiu to zetknięcie się z drugim człowiekiem. To zobaczenie, że przez takie osoby jak Ola Pan Bóg przemawia do człowieka i wskazuje mu pewną drogę. Nigdy nie wiadomo, kiedy jakiś moment sprawi, że całe twoje życie się zmieni. Może nie od razu, ale choćby po jakimś dłuższym czasie.

Tytułowe słowa tego wpisu kiedyś powiedział mi o. Krzysztof Michałowski OP. To duszpasterz w innej wspólnocie, do której należę, u Dominikanów na Służewie. Może to brzmi zabawnie. I słusznie, bo tak miało brzmieć. Ale w sumie jak się temu bliżej przyjrzymy, to coś w tym jest.

To trzy osoby boskie, Trójca Święta, ale te trzy osoby to mogą być trzy osoby najbliższe z twojej wspólnoty. W końcu gdzie możemy najbardziej naocznie spotkać Boga? W drugim człowieku. ;)

Komentarze

  1. Życie jest nieprzewidywalne.. Nigdy nie wiadomo czy jeden nasz uśmiech nie powstrzyma kogoś od samobójstwa.. Nigdy nie wiadomo, czy jedno nasze słowo nie odmieni cudzego życia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wywiad z ks. Robertem Grzybowskim

ks. Robert Grzybowski - duszpasterz diecezji drohiczyńskiej, pasjonat sportu, miłośnik wspinaczki górskiej, zdobywca wielu szczytów Czy odprawiając mszę na szczycie góry, czuje się ksiądz bliżej nieba? Pewnie tak. Jest w tym jakiś mistycyzm. Trudno jest mi mocno przekazać, bo jest w tym jakaś intymność. To też jest taki moment, który ciężko uchwycić. Na górze jest zimno, są niedogodne warunki… Na pewno jednym z naszych największych przeżyć na szczycie był McKinley. Ta zimna góra, na której były dogodne warunki, pozwoliła nam na niezwykłe dla nas przeżycie. To było chyba moje najwyraźniejsze doświadczenie, że patrzę na całą Amerykę z góry, z najwyższego punktu i mówię: „Boże, błogosław im.” Pytam nieprzypadkowo, gdyż jedną z księdza pasji jest wspinaczka wysokogórska, ale też piłka nożna, kajaki czy wyprawy rowerowe. Znajduje ksiądz na to czas wśród innych duszpasterskich obowiązków? Chyba jest coraz słabiej. Czuję się sfrustrowany, że nie mam czasu i tak wybieram

Wywiad z Katarzyną Marcinkowską

Katarzyna Marcinkowska - żona i mama, autorka projektu "Serce kobiety", prowadzi kursy przedmałżeńskie, konferencje i warsztaty dla narzeczonych Czego pragną kobiety? Każdy człowiek pragnie miłości. A my chyba szczególnie. Ale oczywiście to pytanie jest bardzo szerokie, musielibyśmy zapytać każdą kobietę. Mamy różne historie, różne braki, różne pragnienia. Najbardziej uniwersalna jest chyba właśnie miłość. Chcemy jej tak samo jak mężczyźni, ale trochę w inny sposób. Ta miłość i relacja z mężczyzną mocno wiąże się z pragnieniem akceptacji i poznania samej siebie oraz bycia przyjętą.   Chcemy dobrze czuć się z samą sobą i by inni dobrze czuli się z nami. Odnaleźć siebie, zrobić coś ze swoim życiem. To jest chyba w ogóle poszukiwanie człowieka XXI w. Te kobiece pragnienia są często jakoś związane z innymi ludźmi, z potrzebą tworzenia więzi, ale tak naprawdę każda z nas pragnie odnaleźć swoją prawdziwą wartość i prawdę o sobie niezależną od drugiego, nawet najb

Stoczyć bitwę, uratować Piękną

Na pewno zdarzyło się Wam natknąć w Internecie na żart związany z oczekiwaniami kobiet w stosunku do mężczyzn i odwrotnie. Według tej teorii płeć piękniejsza wymaga od facetów, żeby byli wszystkim (i tu milion różnych cech). Mężczyźni z kolei pragną od kobiet tylko dwóch rzeczy. Pewnie wiecie jakich. ;-) Katarzyna i Mariusz Marcinkowscy - fot. wywiad z Kasią Marcinkowską Z żartami jest jak z plotkami - w każdym mieści się źdźbło prawdy . Tak jest też i w tym przypadku. Ale czy do końca? Katarzyna Marcinkowska rok temu udzielając mi wywiadu na blogu mówiła m.in. o pewnych przemianach w społeczeństwie i procesach, jakie zachodziły jeśli chodzi o role kobiet i mężczyzn w  rodzinach. " Mężczyzna dawniej miał ściśle ustalone miejsce, miał konkretne zadanie utrzymania rodziny , wiedział, co ma robić i jaki ma być. Albo nie miał czasu nad tym myśleć, albo nikt nie mówił mu jaki ma być. Nie musiał szczególnie mocno wchodzić w relacje np. z dziećmi, a często zwyczajnie nie miał na